Veckans träningsschema

Ett väldigt bra tips för att hålla träningen är träningsschema, då vet man vad man ska göra och känner man sig trött och seg en dag är de bara att tagga upp för dagens träning som är...
De är ju väldigt annorlunda för fotbollsspelare tex dom har ju sina träningsdagar och då tränar dom, och ungefär så tycker jag att man ska tänka när man tränar ensam också.
Man kan ju ha träna varannan dag om man är nybörjare vilket funkar bra och musklerna hinner vila upp sig också..

Jag brukar oftast köra 5 pass i veckan var av 5 konditionspass och 3 eller 4 stycken styrketräningspass..
På sommaren minskar jag oftast styrkepassen och kör kanske två långa styrkepass i veckan ist...

Denna vecka ser min träning ut såhär..

Måndag: 45 mins kondition (5 uppvärmning, 35 mins hög hastighet "10" 5min ner joggning)+ styrka armar "hantlar"
Tisdag:nerjoggnings pass lugnt tempo 30 min+ mage
Onsdag: Intervallträning 2x1 i 30 min. + styrka ben & mage
Torsdag: vila
Fredag: Crosstrainer 45 min+ mage
Lördag:Långlöpning (samma tempo "9,5" en timme eller mer) + stryka armar "maskinerna"
Söndag: Bakis och vila:)



Vad som menas med hantlar och maskiner är att jag under ett styrketräningspass kör armarna med hantlar och de andra passet har jag armar på maskiner, ist för att dela upp muskelgrupperna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0